6 razloga zašto pisati tjedni plan prehrane?

Pisanje plana prehrane zahtjeva malo vremena i organizacije, ali prednosti takvog planiranja su velike. Pročitaj mojih 6 razloga zašto pišem plan prehrane.

1. Planiranje prehrane smanjuje stres

Planiranjem prehrane smanjujemo stres oko toga što jesti za koji obrok svaki dan. Jednom tjedno napravimo plan i nabavku i samo pratimo napisano. Nemam mjesta tome da svaki dan stvaramo sebi nervozu jer ne znamo što ćemo jesti kad gladni dođemo doma. Ako dobro planirate i radite pripremu namirnica jednom tjedno puno manje vremena će te trošiti u kuhinji svaki dan, nego da kuhate i planirate dan za dan.

2. Planiranjem prehrane smanjujemo mogućnost da jedemo junk

Ako imamo napisan plan prehrane i nabavili smo sve namirnice onda znamo što jedemo i nemamo prostora da „naručimo pizzu“ ili da „usput kupimo nešto u pekari“. Znamo što jedemo kad dođemo doma i koliko nam vremena treba da to pripremimo i stavimo na stol.

3. Planiranjem prehrane štedimo novac

Planiranjem prehrane možemo planirati i koliko novaca želimo potrošiti. Primjer možemo jesti srdele češće nego oradu, možemo jesti meso i povrće koje je na akciji taj tjedan. Planiranjem nemamo iznenadnih i impulzivnih kupnji namirnica. Također, kupimo ono što znamo da ćemo i pojesti, tako nema kupovanja i bacanja viškova hrane.

4. Planiranjem postižemo ciljeve u prehrani koje si zadamo

Prilikom planiranja prehrane možemo postavljati i ciljeve koje trebamo isplanirati. Primjer: jesti jetricu u jednom obroku, jesti zeleno lisnato povrće svaki dan, jesti ribu jednom, jesti školjke/morske plodove dva puta itd. Kad sve ciljeve stavimo u plan, po planu napravimo kupnju i pripremu namirnica plan je onda ostvariv i provediv.

5. Planiranjem prehrane lakše mijenjamo svoje prehrambene navike

Kad imamo plan prehrani koji želimo provesti lakše je ne pokleknuti i provesti želju da se bolje i zdravije hranimo. Ne mislimo svaki obrok što ćemo jesti jer već znamo što jedemo i što smo si planirali i pripremili. Tako dajemo sebi prostora da mislimo na nešto drugo i ne trošimo energiju na razmišljanje o hrani nekoliko puta dnevno.

6. Planiranje obroka štedi vrijeme provedemo u kuhinji

Kad imamo plan što ćemo kuhati i imamo već kupljene i pripremljene sve namirnice puno brže i jednostavnije napravimo obrok. Planiranjem ne idemo u trgovinu svaki dan, nemamo svaki dan vrijeme koje provodimo razmišljajući što i kako kuhati. Vrijeme koje nam ostane jer imamo unaprijed isplanirane obroke i nabavljene namirnice možemo provesti radeći nešto što nas veseli. Možemo čitati, šetati, plesati, učiti nešto novo itd.

Sad kad sam podjelila sa tobom razloge zašto trebaš početi pisati plan prehrane poklanjam ti i .pdf obrazac sa kojim će ti planiranje biti jednostavnije.

Planer prehrane možeš skinuti OVDJE.

Ako se registriraš na stranici možeš slagati svoj planer obroka skupa sa receptima online na www.bezglutena.hr , printati ga po želji, ali i ocjenjivati recepte i dodavati ih u omiljene.


Napiši komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *